معرفی و بررسی انواع مبلمان های اداری

چهارشنبه 23 خرداد 1397
12:59
r.soofi

ابتدا باید تعریفی از مبلمان اداری ارائه شود. معمولاً افراد با شنیدن نام مبلمان اداری به یاد مبل ها، صندلی ها و میزهای موجود در اداره جات می افتند. البته مبلمان اداری شامل این موارد می شود اما علاوه بر این ها شامل کلیه ی لوازم مورد نیاز در یک اداره اعم از کمدها، قفسه ها، پارتیشن بندی ها، میزهای کنفرانس و مواردی از این دست می گردد. در ادامه سعی می شود تا با معرفی انواع گوناگون مبلمان اداری تصویری کلی از آن ها ارائه گردد و در نهایت پیشنهادهایی کلیدی و جامع در خصوص انتخاب و خرید مبلمان اداری متناسب با نیاز هر اداره و فضای اداری طرح شود.

معرفی و بررسی انواع مبلمان های اداری

ابتدا نیاز خود را بشناسید

باید دانست که مبلمان های اداری به طور کلی به دو دسته ی کلاسیک و مدرن تقسیم می شوند. مبلمان اداری کلاسیک همان طور که از نامش پیداست از طرح های نسبتاً پیچیده و خاص کلاسیک پیروی می کند. در حالی که مبلمان اداری مدرن اغلب طراحی ساده دارد و از الگوها و اشکال خاصی در آن ها استفاده نمی شود. برای مثال در یک مبلمان اداری مدرن نمی توانید اثری از نقوش منبت یا مانند آن پیدا کنید. به این دلیل است که پیشنهاد می شود ابتدا نیاز خود را شناسایی کنید. اگر مراجعه کنندگان شما را اغلب افراد کهنسال و مسن تشکیل می دهند مبلمان اداری کلاسیک می تواند به ایجاد رابطه سازنده با آن ها کمک کند. این در حالی است که جوانان غالباً با طراحی های ساده و مدرن احساس راحتی بیش تری دارند. از سوی دیگر باید توجه داشته باشید که مبلمان اداری کلاسیک فضای بیش تری از محل کارتان را اشغال خواهد کرد و هم چنین نیاز به صرف وقت و هزینه بیش تری برای نصب و استقرار آن خواهید داشت. در عین حال باید توجه داشته باشید که مبلمان های کلاسیک در مقایسه با نوع مدرن خود جاذبه بیش تری خواهند داشت و توجه مراجعین شما را به خود جلب خواهند کرد. در این مورد باز هم این سلیقه شما خواهد بود که نتیجه نهایی را مشخص می کند. هم چنین اگر ظاهر محل کارتان برایتان اهمیت دارد باید حتماً از یک متخصص مشاوره بگیرید.

نقش صندلی در دکوراسیون:

صندلی ها در انواع بسیار متنوع و با کاربردهای مختلفی ساخته می شوند. به عنوان صاحب یک دفتر کاری باید بدانید که صندلی خریداری شده برای هر شخص باید متناسب با ویژگی های آن شخص باشد. برای مثال صندلی بانوان در مقایسه با صندلی آقایان باید سبک تر و راحت تر باشد تا فشاری بر مهره های گردن و ستون فقرات وارد نشود و گردش خون خصوصاً هنگام نشستن در پاها به خوبی صورت گیرد. هم چنین برای بانوان باردار باید صندلی های مخصوص به خود تدارک دیده شود. از سویی ممکن است بخواهید صندلی هایی برای سالن انتظار مراجعین خود در نظر بگیرید. باید بدانید که جنس این صندلی ها باید اغلب از فلز باشد تا ماندگاری و دوام بیش تری داشته باشند.

معرفی و بررسی انواع مبلمان های اداری

میز مدیریت در دکوراسیون:

میز مدیر از دیگر اجزای مبلمان اداری به شمار می رود که باید جلوه و پرستیژ خاصی برای مدیر اداره ایجاد کند. لذا باید در انتخاب آن علاوه بر جنس و کیفیت، به رنگ و طراحی آن هم توجه ویژه ای داشت.

معرفی و بررسی انواع مبلمان های اداری

میز سایر کارکنان در دکوراسیون:

در میان سایر کارکنان یک اداره، میز منشی باید ویژگی های خاصی داشته باشد. این میز به دلیل قرارگیری وسایلی مانند پرینتر، اسکنر و... باید عرض مناسبی داشته و به تعداد کافی قفسه و کشو برای قرار دادن فایل ها و پوشه های منشی در خود داشته باشد. میز سایر کارکنان هم باید متناسب با کار هریک و ترجیحاً با مشورت خودشان انتخاب و خریداری شود.

معرفی و بررسی انواع مبلمان های اداری

میز کنفرانس:

میز کنفرانس در اتاق کنفرانس و برای جلسات و گردهمایی های مختلف در یک اداره استفاده می شود. میزهای کنفرانس در اشکال مختلفی از جمله مستطیلی، دایره ای، بیضی شکل، نعل اسبی و مانند آن دیده می شود. برای انتخاب بهترین نوع میز کنفرانس باید به نیاز خود توجه داشته باشید و ترجیحاً از یک کارشناس کمک بخواهید. میزهای بسیار بزرگ باعث دور شدن افراد از یکدیگر در جلسات و در نهایت دشواری آن ها در ارتباط برقرار کردن خواهد شد. همچنین برای جلسات بسیار رسمی و مهم نباید از میزهای خیلی کوچک استفاده کرد که باعث ناراحتی افراد حاضر در جلسه شود.

معرفی و بررسی انواع مبلمان های اداری

پارتیشن بندی:

پارتیشن ها قطعاتی از جنس چوب، شیشه یا فلز هستند که باعث جدا شدن قسمت های مختلف یک اداره از یکدیگر می شوند. بسته به سلیقه و نیاز خود می توانید از انواع مختلف آن ها استفاده کنید. هرچند توصیه می شود که در این مورد هم از مشورت با کارکنان و اعضای مجموعه غافل نشوید. قیمت پارتیشن با توجه به جنس تغییر می کند.

پارتیشن بندی


[ بازدید : 123 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تشریفات مجالس ملل است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]